Jak wybrać zdjęcie w tle na Facebooku

Nigdy nie myślałam, że w końcu nastąpi ten moment. Dokładnie 14 lutego 2016 r. założyłam na Facebooku fanpage dla tego bloga. Nigdy też nie myślałam, że uzbieram tam 1000 osób, które w jakimś stopniu zainteresują się tym, co robię. Pierwsze kilka miesięcy było totalną męczarnią i trochę jak waleniem grochem o ścianę (albo głową w mur). Nie rozumiałam Facebooka i jego algorytmów (w sumie to ciągle ewoluuje). Nie rozumiałam co robię źle, co mogę zrobić, aby to jakoś ruszyło i jak zbudować zaangażowanie. Wszystko wydawało się czarną magią, a ja prawie każdego dnia chciałam się poddać i zrezygnować. Kilka rzeczy udało się zrozumieć. Popełniłam jeszcze więcej błędów (ale o tym innym razem). Przechodząc do tematu – czy zastanawialiście się kiedyś jak wybrać zdjęcie w tle na Facebooku i czy to jest istotne? Na Wasze szczęście (lub nieszczęście) odpowiem, że jest bardzo ważne (cholernie ważne).

Postaw na opis

Najgorszy z możliwych błędów to brak opisu. Wiecie, że moje 3 pierwsze cover photo takiego nie miały? Wstawiłam sobie zdjęcie i byłam szczęśliwa (kliknij tutaj, aby zobaczyć mój debiut). Miałam zdjęcie w tle? Miałam! To chyba najważniejsze? Prawda? A guzik prawda!  Zdjęcie w tle na Facebooku i jego umiejscowienie sprawiają, że może stać się najbardziej klikalną częścią na Twojej stronie (w końcu rzuca się w oczy jako pierwsze po załadowaniu fanpage’a).

Zdjęcie w tle – zachęć do kliknięcia!

Ale jak to? Że co mam zrobić? Już tłumaczę. Zastanów się – czym możesz zachęcić osobę odwiedzającą?  Znasz przysłowiową marchewkę? Może sprawdzi się proste wezwanie do akcji:

  • dowiedz się więcej,
  • kliknij tutaj i dowiedz się więcej,
  • poznaj mnie bliżej,
  • pobierz darmowy pdf (o ile taki posiadasz).

Podlinkuj Twoje miejsca w sieci

Wybierz to, co najbardziej do Ciebie pasuje. To idealny sposób na zebranie kilku dodatkowych osób, które mogą być zainteresowane Twoim profilem na Instagramie, Twitterze, czy Snapchacie. Domyślam się, że myślisz – co mi z tego, skoro mam 100, 1000, czy 2000 obserwatorów. Wystarczy, że nawet te 2 – 3 % kliknie i zaobserwuje pozostałe kanały. Masz kolejne, zaangażowane dusze na swoich profilach. Odłóżmy myślenie – jeżeli komuś spodoba się mój Fanpage, to znajdzie mnie również na Instagramie. Większość osób oleje to i zapomni.

Zdjęcie w tle - krótka ewolucja

Krótka ewolucja jednego z ważniejszych elementów na Facebooku, czyli tak zwane zdjęcie w tle. Pd żadnym pozorem nie umieszczajcie tam czegoś podobnego do opcji 1, 2 i 3. Serio!

Zdjęcie w tle – tego nie rób pod żadnym pozorem 

Teraz pouczymy się na moich błędach. Powyżej przedstawiam sześć cover photo, które przewinęły się na moim Fanpagu.

  1. Postaw na kadrowanie – widzisz to zdjęcie? Tragedia! Nie dość, że nie przedstawia niczego konkretnego, nie mówi nic o fanpage’u to jeszcze jest źle skadrowane. Takie rzeczy powinny być karalne. Powinnam pójść za to  do facebookowego więzienia.
  2. Oszczędź sobie zdjęcie butów. No chyba, że prowadzisz sklep z butami, lub bloga o butach. Tutaj działaj dowolnie.
  3. Zapomnij o kwiatkach (olej punkt, gdy jesteś florystką lub ogrodnikiem)! – pamiętaj, że zdjęcie w tle  powinno jasno określać kim na Facebooku jesteś i czym się zajmujesz.
  4. Tekst ogranicz do minimum (Facebook nie lubi zbyt wiele tekstu na zdjęciach – szczególnie tych promowanych w przyszłości) – spróbuj wybrać maksymalnie 3 cechy Twojej strony. Pomyśl, czy nie warto wpleść nazwy bloga, strony www lub sklepu.
  5. Jeszcze raz zapomnij o kwiatkach! Serio nie ma nic gorszego.
  6. Daj się rozczytać – zastanów się nad doborem wyraźnej czcionki, którą da się bez problemu rozczytać.

PAMIĘTAJ: Najważniejsze jest to, aby zdjęcie w tle podobało się Tobie. To właśnie Ty będziesz na nie spoglądać najczęściej. Każdy ma inny gust i poczucie estetyki. Dlatego nie martw się, że niektórym może się ono nie spodobać. Podpowiem też, że czasami to właśnie prostota jest najlepszym rozwiązaniem.

Warto poświęcić kilka minut i zastanowić się nad tym, czy warto zmienić zdjęcie w tle. Myślę też, że te kilka chwil poświęcone na jego edycję może przynieść trochę dobrego dla Waszego fanpage’a. Jestem również ciekawa, czy zwracacie uwagę na zdjęcie w tle u innych? Jakie cover photo Was przyciągają i zachęcają do kliknięcia? Podzielcie się tym w komentarzach!